Mijn aanpak

Als psychologe gespecialiseerd in organisatieconflicten detecteer ik snel waar er frictie is. Ik pak dit samen met u aan en los het op. Ik zorg ervoor dat u zich terug kan concentreren op uw core business en uw organisatie beter rendeert.

Business People
U
bent als zaakvoerder of verantwoordelijke op zoek naar een onafhankelijk en professioneel klankbord om te bespreken waar u tegen aan loopt en wat de mogelijkheden zijn om vooruitgang te boeken.

People’s Business
Uw organisatie
tekent zich met intern geruzie, ziekmakend geroddel, een team dat niet meer samenwerkt, managers waarop u
niet kan rekenen,…. Uw organisatie heeft nood aan een krachtige oplossing op het vlak van people management. Samen met u stel ik een aangepast traject of teambuilding op om zo de samenwerking op lange termijn te verbeteren.

  1. Contacteer me telefonisch of via het contactformulier van deze website. U kan al kort uw vraag toelichten en we plannen een moment in voor een eerste adviesgesprek.
  2. Tijdens een gesprek van een paar uur krijgt u enkele eerste adviezen aangereikt. Dit adviserende gesprek kan u al een snelle oplossing bieden en enkele ‘tools’ aanreiken.
  3. Wenst u een duurzame oplossing op langere termijn, dan gaan we een verdere samenwerking aan. De verschillende pijnpunten en het kernprobleem worden door mij vastgesteld na individuele gesprekken met enkele keypersons uit uw organisatie. Deze individuele gesprekken dienen enerzijds om de situatie te doorgronden, anderzijds is het reeds een coachend gesprek voor uw medewerkers. De gesprekken verlopen individueel en de informatie blijft vertrouwelijk. Nadien bespreek ik met u een voorstel van een onmiddellijk implementeerbare aanpak.
  4. Vervolgens de implementatiefase van de overeengekomen aanpak of bemiddeling. U implementeert een nieuwe aanpak waarbij u door mij wordt ondersteunt bij de uitvoering en verdere optimalisatie. Of ik breng enkele keypersons rond de tafel voor een bemiddeling om de verdere samenwerking terug op gang te brengen. Deze fase is de verankering van onze samenwerking.
  5. Tijdens een evaluatie kijken we wat we hebben bereikt en hoe u dit succes kan blijven behouden.
  6. Na afloop blijf ik in contact en kan u bij mij terecht voor vragen en verder advies.